امام نقی علیه السلام ، خورشیدِ در تبعید

شب خانه روشن می شود چون یاد نامت می کنم

امام نقی علیه السلام ، خورشیدِ در تبعید

شب خانه روشن می شود چون یاد نامت می کنم

هادی! امامنا التقی المتقی، سلام
نور دهم! امام علی‌النقی، سلام

چون جامه که بر قامت زیبا بنشیند
مهر تو به دلهای مصفا بنشیند
هرکس به دلش مهر تو آقا بنشیند
مهرش به دل حضرت زهرا بنشیند

تو با "حسین" فرق نداری، فقط کمی
نامت غـریب مانده میان غـریب‌ها
فما إَحلی إَسمائَکُم
و چه شیرین است نامهایتان
صلی الله علیک یا ابا عبدالله

ای هدایت نجیب! آسمانی غریب!
مضطریم و منتظر، یادگار تو کجاست؟
اللهم عجل لولیک الفرج

وَ جَعَلَنِی مِمَّنْ یَقْتَصُّ آثَارَکُمْ وَ یَسْلُکُ سَبِیلَکُمْ
و خداوند مرا از آنانى قرار دهد که از آثار شما متابعت مى‌کنند و به راه شما مى‌روند

(15)در غروب خورشید ری

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۸ ق.ظ

یک.

به حضور سرورم على بن محمّد (امام هادى علیهما السلام) رسیدم ؛ چون چشمش به من افتاد، فرمود: خوش آمدى، اى ابو القاسم!

 تو براستى دوستدار ما هستى. عرض کردم: یا بن رسول اللّه ! مى خواهم دینم را به شما عرضه کنم ....

 امام هادی علیه السلام پس از شنیدن اعتقادات سید الکریم فرمودند: اى ابو القاسم! به خدا قسم،

  این است همان دین خدا، که آن رابراى بندگان خود برگزیده و پسندیده است. پس، بر این دین پایدارى کن .

خداوند در دنیا و آخرت تو را بر این گفتار(عقیده) ثابت ، استوار بدارد.1

دو.

 در شهر سرّ من رأى بر حضرت امام علىّ النقى علیه السّلام وارد شدم*، پس پاره اى از مسائل حلال و حرام خود را، از آن حضرت پرسیدم.سوالات مرا پاسخ دادند، زمانی که برای بیرون آمدن از سر من رای، با آن حضرت وداع کردم به من فرمودند:هر گاه چیزی از امور دینت بر تو مشکل شد ،در ناحیه خود، یعنی شهر ری، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی بپرس و سلام من را به او برسان.2


 1. http://ahadith.ir/fa/ahadith/ahadith-mozooei/29-a-h-mahdi-aj/647-h-a-d-m-h.html

   2.http://www.erfan.ir/farsi/mafatih327/  

* ابو حمّاد رازی


  • پریسا انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی