امام نقی علیه السلام ، خورشیدِ در تبعید

شب خانه روشن می شود چون یاد نامت می کنم

امام نقی علیه السلام ، خورشیدِ در تبعید

شب خانه روشن می شود چون یاد نامت می کنم

هادی! امامنا التقی المتقی، سلام
نور دهم! امام علی‌النقی، سلام

چون جامه که بر قامت زیبا بنشیند
مهر تو به دلهای مصفا بنشیند
هرکس به دلش مهر تو آقا بنشیند
مهرش به دل حضرت زهرا بنشیند

تو با "حسین" فرق نداری، فقط کمی
نامت غـریب مانده میان غـریب‌ها
فما إَحلی إَسمائَکُم
و چه شیرین است نامهایتان
صلی الله علیک یا ابا عبدالله

ای هدایت نجیب! آسمانی غریب!
مضطریم و منتظر، یادگار تو کجاست؟
اللهم عجل لولیک الفرج

وَ جَعَلَنِی مِمَّنْ یَقْتَصُّ آثَارَکُمْ وَ یَسْلُکُ سَبِیلَکُمْ
و خداوند مرا از آنانى قرار دهد که از آثار شما متابعت مى‌کنند و به راه شما مى‌روند

(6)یک نفرمانده از این قوم که برمی گردد...

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۰۳ ب.ظ

شیخ صدوق در کمال الدین به سند خود از امام هادی علیه السلام نقل می کند که فرمود :

الخلف من بعدی إِبنی الحسن فکیف لکم بالخلف من بعد الخلف 

پس از من، فرزندم حسن، امام است؛ لیکن مردم در باره امامِ پس از او، چه خواهند کرد ؟
راوی می گوید عرض کردم :فدایت شوم این را از چه رو می فرمایید؟

فرمود : لأنکم لا ترون شخصه و لا یحل لکم بأسمه

زیرا شما او را نمی بینید و بیان نام(نشانه) او نیز برایتان جایز نیست.

راوی گوید که عرضه داشتم : پس چگونه او را یاد کنیم؟

فرمود : قولوا الحجة من آل محمد صلی الله علیه و آله

بگویید حجت آل محمد صلی الله علیه و آله

اللهم عجل لولیک الفرج

عنوان از : سید حمیدرضا برقعی

 

  • پریسا انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی