امام نقی علیه السلام ، خورشیدِ در تبعید

شب خانه روشن می شود چون یاد نامت می کنم

امام نقی علیه السلام ، خورشیدِ در تبعید

شب خانه روشن می شود چون یاد نامت می کنم

هادی! امامنا التقی المتقی، سلام
نور دهم! امام علی‌النقی، سلام

چون جامه که بر قامت زیبا بنشیند
مهر تو به دلهای مصفا بنشیند
هرکس به دلش مهر تو آقا بنشیند
مهرش به دل حضرت زهرا بنشیند

تو با "حسین" فرق نداری، فقط کمی
نامت غـریب مانده میان غـریب‌ها
فما إَحلی إَسمائَکُم
و چه شیرین است نامهایتان
صلی الله علیک یا ابا عبدالله

ای هدایت نجیب! آسمانی غریب!
مضطریم و منتظر، یادگار تو کجاست؟
اللهم عجل لولیک الفرج

وَ جَعَلَنِی مِمَّنْ یَقْتَصُّ آثَارَکُمْ وَ یَسْلُکُ سَبِیلَکُمْ
و خداوند مرا از آنانى قرار دهد که از آثار شما متابعت مى‌کنند و به راه شما مى‌روند

(9)السلام علی ربیع الانام و نضرة الایام

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۱۲ ب.ظ

...وَ قَلْبِی لَکُمْ مُسَلِّمٌ وَ رَأْیِی لَکُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یُحْیِیَ اللَّهُ تَعَالَى دِینَهُ بِکُمْ وَ یَرُدَّکُمْ فِی أَیَّامِهِ وَ یُظْهِرَکُمْ لِعَدْلِهِ وَ یُمَکِّنَکُمْ فِی أَرْضِهِ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ غَیْرِکُمْ (عَدُوِّکُمْ)1

...دلم تسلیم و پذیرای شما و رأیم تابع رأی شماست. با تمام نیرو برای یاری شما آماده‏ ام، تا خدای متعالی بوسیله شما دینش را زنده و شما را در روزگار حکومتش بازگرداند و شما را برای به اجرا درآوردن عدالتش در روی زمین، توانا نماید و تمکین و اقتدار بخشد.پس من همیشه با شما بوده و خواهم بود نه با دشمنان شما

و اگر من هم مثل زمین یک بار دور خورشید وجود شما می چرخیدم شاید حالا  به بهارظهور شما  می رسیدم .
  بهار زمین از راه می رسد ، بهار زمان ، بهار من ،وقت آمدن نیست ؟

دل شبیه قایقی کوچک به دنبال تو بود
از همان اول، دل بی‌طاقتم مال تو بود

ترس از امواج دریا در دل من جا نداشت
ساحل آرامشم باریکه‌ی شال تو بود

ای بهار سبز! دنیایی دعاگوی تو شد
راز حوّل حالنا در أحسن الحال تو بود

هفت قرنِ پیش در شیراز و در “طرف چمن”
خواجه‌ی شیراز حتی تشنه‌ی فال تو بود

جمعه‌ها و ماه‌ها و سال‌ها مجنون شدند
این حکایت در غیاب چندصد سال تو بود…

من به بغض خود سفارش کرده بودم نشکند
سینه‌ام آتش‌فشان نیمه‌فعال تو بود…2

اللهم عجل لولیک الفرج

*عنوان از زیارت امام زمان (عج) در مفاتیح الجنان - سلام بر بهار مردمان و سرسبزی روزگاران

1.از زیارت جامعه ی کبیره ی امام هادی علیه السلام.

2. سید مهدی موسوی

  • پریسا انصاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی